Payot Paris: Schoonheid in beweging

Het bekende huidverzorgingsmerk Payot Paris is in 1913 opgericht door Nadia Payot. Nadia was de eerste vrouwelijke arts van haar generatie. Nadat Nadia de balletdanseres Anna Pavlova ontmoette, zag ze het belang van een goede huidverzorging in. Ze dacht: “Als je door oefening je lichaam goed en gevormd kan houden, waarom zou je dat dan niet met je gezicht kunnen doen?” Ze ontwikkelde een gezichtsgymnastiek en leerde haar klanten de gezichtsgymnastiek aan. De gezichtsgymnastiek bestaat uit 42 bewegingen en wordt nu nog steeds gebruikt tijdens alle professionele behandelingen van Payot. In 1937 werd de eerste spa van Payot geopend in Frankrijk en in 1947 werd de eerste schoonheidsschool geopend.

Hoe zorgt Payot voor de beste kwaliteit?  

De vorm van de crème potjes van dit merk zijn geïnspireerd door het lichaam van de vrouw. Alle medewerkers van het merk zijn expert op hun vakgebied. De resultaten over de producten van het merk zijn altijd klinisch onderzocht onder dermatologisch toezicht. Om een product te ontwikkelen worden verschillende selectieprocessen, formuleringen en herformuleringen toegepast. Alle producten van het merk voldoen aan de criteria van veiligheid en doeltreffendheid. Het merk test haar producten niet op dieren. De formules van dit merk en de producten vloeien voort uit geuren en kleuren voor puur genot en de laatste technologische, huidvriendelijke vernieuwingen en texturen.  

De veelzijdigheid van Payot  

Het assortiment van Payot bestaat uit meerdere productlijnen, het merk heeft namelijk voor alle huidtypen een productlijn. De productlijnen zijn ingedeeld naar verschillende categorieën. Deze categorieën zijn als volgt; gevoelige huid (Crème No2), reiniging (Les Démaquillantes), droge huid (Hydra 24+), rijpere huid (Perform Lift), pigmentvlekken (Absolute Pure White), vermoeide huid (My Payot), vette huid en puistjes (Pate Grise), mannenlijn (OptiMale), anti-aging (Suprême Jeunesse), verhelderend (Uni Skin), beginnende huidveroudering (Techni Liss), lichaamslijn (Le Corps), zonbescherming (Sun Sensi) en giftboxen. Ook voor mannen heeft het merk huidverzorgings- en reinigingsproducten. Want ook de huid van mannen hebben reiniging, hydratatie en verzorging nodig.  

De Sun Sensi lijn bestaat uit verschillende producten, om de huid te beschermen tegen de zon. Hierdoor kan men genieten van de zon en tegelijkertijd beschermd worden tegen de schadelijke invloeden van de zon en huidveroudering die wordt veroorzaakt door blootstelling van de huid aan de zon. Het merk heeft ook een complete lijn met gezichtsverzorgingsproducten, van dagcrèmes en nachtcrèmes, tot reinigingsproducten. Er is voor iedereen wel een geschikt product te vinden van dit merk. Veel van de huidverzorgingsproducten van het merk hebben een subtiele geur van frambozen en bloemen.